Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ministerstwo Infrastruktury: Zwiększymy przepustowość na dojeździe do Trójmiasta o 20%

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
12-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
11-09-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ministerstwo Infrastruktury: Zwiększymy przepustowość na dojeździe do Trójmiasta o 20%
fot. MS
Czwarty tor Pszczółki – Pruszcz Gdański umożliwi kierowanie na ten newralgiczny odcinek o około jednej piątej więcej pociągów niż obecnie – zapowiada resort infrastruktury. Linia – co nie dziwi – będzie przystosowana do obsługi najcięższych i najdłuższych składów, których wiele zmierza tędy codziennie do i z portów w Gdańsku i Gdyni. Na stacji w Pszczółkach powstanie też ładownia publiczna, której dziś brakuje.

Na początku miesiąca pisaliśmy o ogłoszonym przez PKP PLK przetargu na rozbudowę odcinka Pszczółki – Pruszcz Gdański o czwarty tor (drugi tor linii 260). Teraz Ministerstwo Infrastruktury w odpowiedzi na nasze pytania ujawnił nieco więcej szczegółów planowanej inwestycji.

– Zakładane przez PKP PLK do osiągnięcia parametry to: prędkość maksymalna 200 km/h, naciski na oś 221 kN i dopuszczalna długość składów 780 m, natomiast wzrost przepustowości dobowej szacowany jest na około 20% – informuje rzecznik ministerstwa Anna Szumańska. To ważne z punktu widzenia obsługujących ten odcinek przewoźników pasażerskich, ale także towarowych: fragment linii, o którym mowa, jest obecnie wąskim gardłem na dojeździe do portów Trójmiasta. Jak poinformował niedawno wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak, drugi tor linii nr 9 (równoległej tu do 260) jest dziś – z przenoszoną rocznie masą rzędu 50 mln ton – najbardziej obciążonym ruchem torem szlakowym w Polsce.

Oprócz zapowiadanych wcześniej elementów – budowy nowego toru czy przebudowy peronów położonych przy odcinku przystanków osobowych – zakres kontraktu ma obejmować także przebudowę stacji Pszczółki oraz południowej głowicy stacji Pruszcz Gdański w zakresie włączenia nowego toru. W Pszczółkach ma dodatkowo powstać ładownia publiczna.

– Projekt zwiększenia przepustowości ciągu Tczew – Gdynia na odc. Pszczółki – Pruszcz Gdański realizowany jest w ramach Krajowego Programu Kolejowego i planowany do sfinansowania z budżetu państwa – przypomina poza tym resort. Inwestycja ma kosztować netto ok. 180 milionów złotych. Zarządca infrastruktury zamierza otworzyć oferty w pierwszym kwartale przyszłego roku, a samą inwestycję w trybie „projektuj i buduj” zrealizować w latach 2028-2030.

Warto przypomnieć, że nie jest to jedyne przedsięwzięcie mające w najbliższych latach usprawnić dostęp do trójmiejskich portów. Równie ważną rolę dla Portu Gdynia odgrywa modernizacja linii 201, rozpoczęta – choć z opóźnieniem – w ubiegłym roku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Weekend utrudnień w Łodzi. Prace na przejazdach

Infrastruktura

Weekend utrudnień w Łodzi. Prace na przejazdach

Kasper Fiszer 11 września 2025

Prawo jazdy dla 17-latków… walczy z wykluczeniem transportowym?

Prawo i polityka

Internet w pociągach i na dworcach: Wciąż duże luki

Pasażer

Internet w pociągach i na dworcach: Wciąż duże luki

Roman Czubiński 09 września 2025

Linia do Bytowa wróci do PLK jeszcze w tym roku

Infrastruktura

Linia do Bytowa wróci do PLK jeszcze w tym roku

Kasper Fiszer 09 września 2025

Linia Kozłów – Koniecpol po remoncie. Trwa przebudowa stacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Weekend utrudnień w Łodzi. Prace na przejazdach

Infrastruktura

Weekend utrudnień w Łodzi. Prace na przejazdach

Kasper Fiszer 11 września 2025

Prawo jazdy dla 17-latków… walczy z wykluczeniem transportowym?

Prawo i polityka

Internet w pociągach i na dworcach: Wciąż duże luki

Pasażer

Internet w pociągach i na dworcach: Wciąż duże luki

Roman Czubiński 09 września 2025

Linia do Bytowa wróci do PLK jeszcze w tym roku

Infrastruktura

Linia do Bytowa wróci do PLK jeszcze w tym roku

Kasper Fiszer 09 września 2025

Linia Kozłów – Koniecpol po remoncie. Trwa przebudowa stacji

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij